♥ S N A P C H A T ♥

Jag heter mimminylander på snap för dig som undrade, det kommer bilder där nästan varje dag! Puss och kram och godnatt

♥ T I S D A G ♥

Go d k v ä l l ♥

Hur härligt är inte detta, jag fick nyss kolla min mobil för att se vilken vecko dag det var idag! Åh, härliga underbara semester. Jag är så ledig och fri från tider och måsten som man kan bli och jag njuter till tusen av detta! En månads semester har gott, två och en halv månad kvar. Love it!!

Tipps på snabb, enkel, god & romantisk frukost till din älskade:

Igår tog jag mig en tur på stan med familjen min, det blev lite små shopping och en sväng in på systembolaget. Detta var nog första gången på tre år som jag gått in i den butiken för att komma ut med någonting till mig själv.. Fick stå en lång stund med Kristoffer och kolla på viner innan jag hittade vad jag tror blev ganska bra. Jag gick på alkoholhalten i flaskan, beskrivningen på hur det skulle smaka och utseendet på flaskan. Det var en fin och sommrigflaska.

Till helgen blir det utgång för mig och tre väldigt fina tjejer, det blir andra gången som jag går ut sedan jag blev mamma så det ska bli riktigt roligt. Få se vad jag ska ha på mig.. Det lutar mot en klänning och klack men jag har ingen aning om vilken klänning och vilka klackar än. Men det visar sig ♥

Så som lovat..

..så kom sommarvärmen idag!! Det firades så klart med en tidig morgon här hemma för att vara först på stranden för att sola och bada (fötterna) i det iskalla vattnet. Vilken fantastisk dag detta har varit! Sol, pytte lite bad, god mat och massor med tid med båda mina pojkar

D O P ♥

G o d k v ä l l

Så här har jag sett ut idag, det är lite ovanligt att se mig med lockar i håret men Kristoffer har skämt bort mig med en ny fin locktång som jag passade på att locka håret med idag medans Johan sov! Jag älskar att fixa mitt hår med jag vågar knappt ha min platt eller locktång framme när Johan är vaken, är så himla rädd att han ska få tag i den och bränna sig! Livet som mamma, man har alltid hjärnspöken som spökar på uppe i knoppen om allt som kan hända! ^^

Matchade naglarna till pärlorna på min klänning idag!

Jag och Kristoffer hade en så mysig förmiddag tillsammans idag medans Johan sov så gott inne i hans rum. Medans han sov så tog jag och Kristoffer en dusch tillsammans.. Pratade lite, fixade oss och bara myste på här hemma. Att få göra sig fin i lugn och ro är ren mammalyx! Sen när Johan vaknade så åkte vi iväg till Kyrkan där Kristoffers syster och hennes man hade dop för deras lilla Prins. Ett så himla fint dop med så mycket fina detaljer, love it!

Det var riktigt trevligt och vi var inte hemma fören vid sex på kvällen. Kort sammanfattat så har det varit en toppen dag

Mina fina pojkar

Jag blev inte gift, men väldigt mätt! ^^

Utomhus mys ♥

Direkt efter frukost/mellis brukar vi oftast gå ut en stund på dagen, då äter Johan bättre när det är dags för lunch och han somnar oftast direkt efter lunchen! En så himla bra och fungerande rutin som vi har här hemma. Och sen är det så himla mysigt att vara ute en stund på dagen med lilla ögonstenen och leka lite!

Och storebror Mickey följer oftast alltid med oss ut och håller ett vakande öga på Johan!

Lite små plock med Älsk ♥

Kristoffer har laddat hem en helt ny Johan Falk film och jag har plockat fram lite gotta, så fort lilla J somnar nu så ska vi mysa ner oss i soffan för lite mys och egen tid tillsammans! Det absolut viktigaste som finns när man har en liten - tid tillsammans

Borta bra med hemma bäst ♥

Innan vi drog iväg till campingen så oroade jag mig för att vi inte hade nog med leksaker med oss för att kunna aktivera Johan, men ack så fel jag hade. Men en stor husbil att skruva på, en camping att springa bena av sig och en stor lekpark här så behövs knappt leksaker. Herrejösses vad Johan har det bra. Han leker och har sig och älskar att vara utomhus!

Idag åker vi hem från campingen för imorgon ska vi gå på dop för lilla Jonathan som ska döpas. Så himla mysigt, och så himla skönt att få komma hem nu. Det är så mysigt med en riktig svenssons semester på en camping, men efter ett tag blir man (iallafall jag) lite trött på att bara sitta och stirra på husvagnar, omatchande foppatofflor och att bli arg på myggen. Sen känner jag mig faktiskt lite onyttig att bara sitta och inte göra någonting i längden när jag annars är van att ha händerna mer än fulla. Borta bra med hemma bäst ♥

Vår lilla mekaniker ♥

Livet på en camping ♥

Vi har lämnat Junsele och åkt vidare till en ny camping närmare Härnösand, en med lite mindre myggor! För er som har lätt för att få myggbett rekomenderas inte Junsele camping ^^

♥ Junsele djurpark ♥

Djurparkens djur var inte ett dugg intressant enligt Johan, däremot så var lekparken inne på området och naturen runt om värd en tumme upp! Han är väl lite väl liten än för att uppskatta djurparkens djur, men jag tyckte ändå att han skötte sig bra.

Jag och Johan beslöt oss för att skippa vagnen en stund för att bestiga en stor sten som fanns inne på djurparken för att sätta oss där och kolla på älgarna nedanför.. Perfekt utsikt och mysigt att få klättra lite tyckte Johan

Lite långt avstånd, men där nere står ägarna

♥ S E M E S T E R ♥

Igår kom vi fram till Junsele för att sova en eller två nätter här på Junsele Camping, gå på djurparken och bara koppla av lite.. Solen skiner här, alla har ett glatt humör och jag har redan lyckats få ca 10 myggbett inom loppet av några minuter igår när jag klev ur bilen (hur är det ens möjligt?!)!!

Svar på en kommentar:

FRÅGA: Du är så otroligt vacker Madde! Var är den fina vita klänningen från som du bar på Johans avslutning?
Hoppas ni får en fin sommar! :)

SVAR: Men tusen tack fina du, vilket smicker! Den klänningen är köpt på H&M, jag hittade den på rean för 150:-! Hoppas att den finns kvar om du är sugen på en likadan!

Önskar dig en fin sommar med

♥ C Y K E L T U R ♥

Han som sa att man inte kunde träna när man hade barn med sig ljög! Imorgon kommer det kännas i både mina armar, ben och mage efter min och Johans cykeltur ut till Fälle viken/Svartvik. Men gud så mysigt det var att cykla hela vägen ut till min mammas stuga med Johan! Han älskar att åka bak på cykeln och jag älskar att han älskar det. Det är så mysigt och så roligt att cykla med honom.

Hur vackert är det inte där?

Och min mamma tyckte att det var så roligt att vi kom ut till henne. Johan ville ta en promenad när vi kom fram så det gjorde vi, sen blev det en fika och lite surr medans skatten lekte. Så mysigt så! Vi har haft en riktig toppen dag!
Imorgon åker vi på semester så kvällen här hemma har bestått av att städa och packa! Den bästa känslan som finns är att få komma hem till ett rent och fint hem efter en semester när man har väskan full med tvätt och saker som ska packas upp. Hemmet är i tipp topp nu, fika påsen är packad, morgondagens kläder ligger framme på var och ens sida av sängen och väskorna ligger redan nere i bilen. Vi är med andra ord så redo som vi kan bli för semestern nu!

Min fina mamma, älskar dig så mycket!

Svar på en kommentar:

FRÅGA: Klänningen du hade på dig på bilderna som lades upp på instagram liknade min tioåriga lillasystersklänning. Kan det stämma?

SVAR: Det kan mycket väl stämma, klänningen är köpt på barnavdelningen i st 146. Jag är både kort och nätt i kroppen så den passade perfekt på mig

Visst var den såå fin?

♥ M I D S O M M A R ♥

H e j   p å   e r   !

Hoppas ni alla hade en fantastisk midsommarafton. Jag och min lilla familj hade en jätte fin midsommarafton och att sommarvärmen kom just denna dag blev som grädden på moset! Helt perfekt

Vi började vår midsommarafton med att åka upp till Murberget för att kolla på alla gamla fina hus, låta barnen springa av sig lite och fika. Sen åkte vi vidare ut till min mammas fina sommarstuga för att avsluta dagen där ute med både, lunch, fika, middag, fika igen och massor med annat gott. Att få äta mammas mat är en fröjd för smaklökarna!

Min fina midsommar kille, jag fick honom att ha på sig sin midsommarkrans i år igen

Den dörren skulle jag gärna haft på mitt framtida hus

Det är en idyll ute i min mammas stuga, precis så som man vill ha det runt sig på sin midsommar. Nu är vi tillbaka inne i stan. Det känns dock lite tråkigt när vi haft lyxen att vara två dagar ute i stugan med mamma, men vi behöver vara hemma i stan nu för att tvätta och packa våra väskor. På tisdag åker vi på husbilssemester hela familjen!

En midsommarkyss

Svar på en kommentar:

FRÅGA: Funkar det bra med nya sängen och sidoskyddet? börjar bli dags för oss att byta till vår dotter som också blir två. smiter han inte ur sängen bara?

SVAR: Det fungerar hur bra som helst, Johan har inte klagat en gång på att sova i sin nya säng och har aldrig smitit ur den. Han ropar på mig eller Kristoffer om han vaknar på natten

♥ I D Y L L ♥

Vilken lycka att min mamma har turen att få ha en sommarstuga just precis här. Här det det verkligen är en idyll ♥

Midsommar fix ♥

Har gjort en egen marinad och lagt ner oxfilén i så den får stå och suga i sig marinaden. Imorgon väntar mysigt midsommarfirande ute i min mammas sommarstuga med min familj!!

Fler bilder på sängen ♥

I fönsterblecket står en babyvakt med kamera och mikrofon så att vi har full koll på ögonstenen under hela natten, och i sänglådorna har vi fyllt upp med leksaker! Det är lite konstigt och jobbigt att Johan sover på sitt rum just nu, men det är samtidigt väldigt mysigt att få ligga själv i sängen med Kristoffer nu. Jag tror att vi behöver det ♥

Vilken familj jag har ♥

När jag fyllde år i slutet av Maj så fick jag en så himla fin present av min älskade lillebror och hans fina tjej, ett presentkort på en timmes oljemassage (vilken lycka för mig som älskar att få massage!). Och under tiden som jag blev ompysslad så skulle dom ta hand om min lilla ögonsten. Alltså, vilken familj jag har! Jag blir nästan rör nu när jag sitter och skriver. Jag är lyckligt lottad som har den familjen som jag har, som alltid tänker på andra i familjen och alltid ställer upp

Detta har verkligen varit en så himla bra dag!! Jag började dagen med att vakna upp på ett så himla bra humör, Kristoffer och Johan var också som två solstrålar! Och jag han med att både göra mig och Johan klar, städa och åka ner på stan för lite shopping innan jag mötte upp min lillebror och hans tjej Elin hemma hos mamma! Sen tog vi en promenad ner till stan så att dom kunde visa mig vart det var jag skulle få min massage! Herregud vilket mysigt ställe, jag rekommenderar verkligen er alla Thi Sabaai!  Ett så himla mysigt ställe och det var precis som i Thailand! Och så mysig personal och duktig!

Efter min massage så toppade jag dagen med ett besök hemma hos Millo och hennes pojkvän Oskar för att få träffa deras bebis för första gången!!! Vilket litet charmtroll dom har fått. Jag älskar bebismys! Bebisar är så fina att man nästan blir helt rörd när man ser dom. Så små och oskyldiga. Åh, jag är så topp fylld med glädje och energi ikväll!!

Millo och Oskar bjöd på ett riktigt dunderfika! ^^

Jordgubbar! ♥

Förra året så införde jag något form av ett löfte till migsjälv att köpa hem jordgubbar så fort dom var slut här hemma och att passa på att äta så mycket jordgubbar som möjligt! Låter kanske lite knäppt, men oj va jag älskar jordgubbar!! Nått av det absolut bästa med sommaren!

Och jordgubbar passar fasen till allt!!

♥ I K E A ♥

Igår åkte som sagt jag och Kristoffer ner till IKEA för att köpa en sak, en storpojke säng som vi sett ut till Johan! Det är med extremt blandade känslor som vi har skruvat ner hans fina själsäng. Vår lilla kille är inte så liten längre och ikväll sover Johan första natten i nya sängen ♥
Älskling!

♥ B E S T Ä L L T ♥

Testade att beställa hem en klänning från Wish för någon vecka sedan, jag hoppas att denna ljuvliga klänning hinner att komma tills midsommar. Och att den är lika fin i verkligheten som den är på bilden

Uppe med tuppen ♥

Imorse vaknade jag innan 06:00 på morgonen och kunde för allt i min värld inte somna om igen, även fast jag låg kvar bra länge och försökte att somna om.. Men jag var klarvaken så jag klev upp och gick ut på en mysig promenad med min hund Mickey i stället, då var det ett underbart väder ute. Det var både varmt och knappt ett moln på himlen. Knappt någon människa ute heller så Mickey fick gå hela promenaden utan sitt koppel, frihet för en liten vovve som bor i city! Och lycka för mig som matte att se honom så lycklig över att få springa runt fritt

Sen när jag kom in igen så började jag att städa lite, startade den obligatoriska söndags tvätten och fixade mig tills mina pojkar vaknade till! Vid halv nio var dom vakna och vi kunde ta tag i dagen som spenderades på IKEA idag! Vad vi köpte visar jag upp imorgon, jag är sååå himla glad just nu!! Hihi!

Bjuder på lite bilder från fredagen:
Min älskade familj!!

Är det buffé så är det buffé, jäklar vad jag och min lillebror åt mat! Vi båda fyllde varsin hel tallrik, herregud vi (eller i alla fall jag) fick nästan skämmas för all mat vi plockad på tallriken! Men gud så gott det var!

Jag tror även att mina två bröder hade en liten tanke att få mig på örat i fredags. Till höger om mig sitter min storebror och ropa att jag ska släppa loss nu för fan och mittemot mig sitter min lillebror som bjöd mig på "starkdricka" och tyckte men drick nu, det där är ju svin gott de Madde!

För er som undrar vart jag varken på örat eller fick i mig allt på bilden

Svar på en kommentar:

FRÅGA: Åh måste ha! Ser ju ut som Green Gate.
Vad kostade delarna? Fanns det mer än tallrikar och assietter ?

SVAR: Jag vet, den är så fin! Det finns kaffekopparm, assietter, tallrikar och djuptallrikar i den här serien. Jag tror att varje del kostade 30:-. I alla fall så gjorde tallrikarna som jag köpte det.

Lite energi..

Min ögonsten sover och jag städar som en tok medan så det är fint tills ikväll. Ikväll ska lilla J få ha en mysig kväll med sin morfar medans jag ska ska åka Ådalen! Jag har köpt hem massa gott till dom och fixat middag och kvällsfika så att det ska underlätta så mycket som möjligt för min pappa! ^^

Favorit smaken!

Gårdagens mamma ♥

Klänningen som jag hade på mig var en av dom klänningar som jag köpte när jag var på stan i veckan! Jag är så kär i den

Svar på en kommentar:

FRÅGA: Men gud vilket fint porslin. Vart har du hittat de? :)

SVAR: Det är köpt på Dollar, finns massor i den serien

Gårdagens avslutning!

Jag får börja med att säga: Herrejösses vilka duktiga dagmammor Johan har!! "Förvänta dig absolut ingenting märkvärdigt nu Madde" sa min mamma till mig dagen innan avslutningen så jag gick dit och hade ingenting i förväntan mer än att Johan kanske skulle springa iväg under uppträdandet eller nått, men icke! Alla barn satt, stod, dansade, pratade och uppträdde precis så som dom skulle göra. Mållös va var jag var. Och så himla fint dom hade gjort hela dagen med allt! Vilket engagemang alla dessa fina dagmammor måste lagt ner alltså :')

Och här har vi världens absolut bästa dagmamma med finaste apan i famnen!!!

Efter uppträdandet åkte vi hem till oss och fikade, jag hade bakat en tårta och fixat lite paket till Johan. Och pappa Kristoffer som egentligen är bortrest den här veckan åkte ända från Sandviken för att få vara med någon timme på den här dagen. Det om nått gjorde min dag

Saft, jordgubbar och lite paket till sommarlovs killen!

Mamma är stolt som en tupp över dig, inte ett öga var torrt igår när du uppträdde. Min fina lilla pojke. Mammas lilla ögonsten!!

Älskar er!

En stor dag idag ♥

Idag har Johan sin första avslutning med alla hans dagmammor och jag sitter här och är helt rörd och känner mig jätte fjantig som är rörd att jag får hålla tårarna inne just nu när jag sitter här och skriver. Barnen ska sjunga och ha ett litet uppträdande idag och jag kommer att stå stolt som en tupp längst fram och kolla på. Kanske fälla en lite tår eller två med om det fortsätter så här. Min lilla kille är inte så liten längre!

Lite presenter till dagmammorna!

Min mamma är dagmamma till Johan som säkert alla vet vid den här lagen, så hon ska så klart få en liten större present för att visa våran uppskattning till henne. Hennes tålamod är beundransvärt och hon har verkligen gjort våran vardag till en enorm trygghet.  Hon sköter vår så fint på dagarna. Han är alltid glad när han kommer till henne, han äter maten och han leker om dagarna!

Tur i shopping idag ♥

Jag gick in på H&M idag för att köpa tre saker, och kom ut med åtta varor om jag räknade rätt nu. Bland annat så köpte jag två super fina klänningar som jag varit och dragit lite i men inte unnat mig dom, och idag fanns båda på rea för 150:-/ st!!! Typ 450:- billigare blev dom tillsammans. Vilket kap va? Dom klänningarna stod det Madde på så jag högg dom direkt! Jag blev super glad för det, sen hittade jag massa annat fint!!

Så klart fick Johan också lite saker! ^^

♥ G O G M O R G O N ♥

Tidigt imorse så pussade vi pappa Kristoffer hejdå för en vecka i från varandra, det är alltid lika tråkigt att säga hejdå men veckan kommer nog att gå fort ändå. På onsdag är det avslutning på förskolan och innan dess så har vi massor att göra inför den stora dagen med att baka, fixa en avslutningspresent till Johan (som i mina och Kristoffers ögon varit så himla duktig dom här fyra månaderna och tagit sig igenom den här stora omställningen) och köpa nått till dagmammorna som haft fulltupp med denna lilla energifyllda ögonsten! Dom förtjänar att få lite uppskattning på onsdag.

M o r g o n l e k  ♥

Vi får se vad jag och Johan hittar på idag, men det lutar nog mot att vi ska ta oss bort till mormor en liten stund idag för lite fika och lek med barnen (min mamma jobbar som dagmamma). Få se om vi går ut en stund innan vi går bort till mamma så att Johan få springa av sig lite, om vi går ut en stund innan lunch/förmiddags vilan så både äter och sover Johan bättre. Ren lycka för oss föräldrar ♥

lilla busfrö, så mycket bus i en och samma unge!! ♥

Mamma älskar dig mest av allt ♥

♥ N A T I O N A L D A G E N ♥

Och så var denna helg snart över den med, nationaldagen firades uppe på murberget med min lilla familj. Det var lite aktiviteter för barnen där uppe, när smultron och sång skulle uppträda med sång och dans för barnen så var inte Johan blyg med att springa upp på scenen för att dansa med. Och stolt som en tupp stod jag kollade på.. Fina lilla Johan! Så modig och duktig ♥

Senare på dagen så fick jag ett glädjande sms av en av mina bästa vänner - Hon har blivit mamma!!!!! Åh, jag är så fjantig som blir alldeles rörd men gud så rörd jag blev i allt nationalfirandes. Finaste Camilla. Gud va jag längtar efter att få komma och hälsa på henne och hennes fina lilla familj nu! Tusen miljoner grattis igen!!!!

Mammas hemgjorda glass ♥

Igår när jag och Johan tog en runda på stan så hittade vi glassformar på Åhléns som fick följa med oss hem, jag har sett jätte många på instagram som har gjort egna glassar med frukt i och det ser såå gott ut! Och vet ni, det var super gott med ♥

Ett litet tipps är skära frukten i små bitar, sen pilla ner frukten i formarna innan du häller i saften, vattnet eller drickan i dom! ♥

Jag valde att lägga ner Johans favorit bär, Jordgubbar som jag skar i tunna skivor och sedan fyllde formarna med saft. Det blev en riktig hitt här hemma och förmodligen så är det mycket nyttigare än dom glassar som ligger  i frysdisken nere på affären! En perfekt sommar efterrätt för både stora och små.

♥ Ä L S K A R E R ♥

Mest av allt, min familj

♥ G O D M O R G O N ♥

Här hemma har vi nyss ätit frukost och ska snart klä på oss för att gå ut och leka en stund! Det är en otroligt härlig energi ute i lyften just nu som jag ska suga åt mig av medans vi leker lite, jag behöver all energi jag kan få just nu!
Som jag älskar dig skrutten!!

Vilket lång dag detta har varit..

Klockan 03:00 i morse när solen lyste in genom våra persienner så vaknade min lilla ögonsten upp pigg som en lärka och tyckte att det var dags att kliva upp. Aldrig i livet sa jag men på nått vis så vann Johan den diskussionen och vi klev upp och började leka med play doh lera medans jag hinkade kaffe. Det har varit en lång, men ändå väldigt mysig dag idag. Vi är lediga så det gör inte så mycket ♥

Men imorgon ska vi inte vakna av solen, det har jag redan fixat. Nu är det kolsvart inne i sovrummet. Och imorgon ska den här mamman både vara utvilad och redo för lite shopping och en tjej lunch nere på stan!

Dagens middag, pasta med skinksås!

Och dagens efterrätt, chokladkaka med kexbotten ♥

- R E C E P T -

Botten

150 g digestivekex (10 st)

♥100 g mörk choklad

100 g mörk choklad

♥ 50 g smör*

Gör så här:

Ta fram smöret i god tid så det hinner bli rumsvarmt och mjukt. (Har du inte tid att vänta kan du hyvla det kalla smöret med en osthyvel så blir det snabbt mjukt.)

Värm ugnen till 200 grader.

Smöra en kakform med löstagbar botten.

Krossa kexen grovt i en bunke.

Smält chokladen till kexbotten i vattenbad eller mikrovågsugn.

Blanda kexkross och choklad till en smet och täck botten av formen med den.

Rör samman rumsvarmt smör med farinsocker och honung. Tillsätt äggen och vispa eller rör slätt. Blanda alla torrvarorna till kakan i en skål. Rör ner dem i smeten och blanda tills den är slät. Bred ut smeten jämnt över kexbotten i kakformen.

Grädda kakan i mitten av ugnen i cirka 20 minuter. Låt den svalna helt innan den tas ur formen. Låt gärna kakan vila svalt ett par timmar eller över natten innan glasyren läggs på.

Smält chokladen till glasyren i vattenbad eller mikrovågsugn. Rör ner rumsvarmt smör. Lägg på chokladglasyren jämnt över kakan med en tårtspade eller liknande. Låt glasyren stelna innan kakan serveras.

Semesterns första dag ♥

Sicken bra första lediga dag jag och denna lilla ögonsten har haft idag som började med en sovmorgon och avslutades med en pannkaksfest, en helt perfekt dag har vi haft idag! Och det bästa är att vi har 17 lediga måndagar kvar att ta vara på tillsammans ♥

Dagens middag!

Men även om vi är lediga nu så ska jag försöka att hålla hårt i våra rutiner som vi har här hemma, det känns tryckt att ha rutiner och så som vi har det idag fungerar det riktigt kung bra! Så helt ledig tar vi det inte från alla måsten, men nästan så. Haha, åh.. Älskar att få vara ledig med min lilla unge, och snart min lilla unges pappa med.. Va underbart det ska bli!! Jag längtar massor! Och så fort som pappa Kristoffer går på ledighet så har vi bokat in en riktig svenssons semester på en kamping, förstå va roligt att kampa?! Precis så som när jag var liten!

Mitt älskade busfrö, går inte att lämna obevakad med blicken ens en sek! ^^

♥ M Å N D A G ♥

Godmorgon måndagmorgon!

Måndag, men inte vilken måndagmorgon som helst. Just idag börjar vår semester här hemma!!!! Kan ni tänka er? Äntligen semester!! Efter fyra långa månaders slit på både dagis för lilla (men ack så duktiga) Johan och arbete för min del så är det äntligen dags att cheka ut från vardagen och vila upp oss lite!!! Vår tre och en halv månads semester börjar från och med idag - så väl värda vi är den!!

Lite morsdagsbilder från gårdagen!

Jag fick både frukost på säng igår och ett vackert halsband!

Jag älskar att få vara just din mamma!!